BMW z serii 1

Styliści z Monachium zaprezentowali właśnie BMW serii 1 po liftingu. Od czasu wyjścia na rynek pierwszego modelu tej serii przyszedł czas na zmiany. Po sukcesie „jedynki” i sprzedaży blisko 2 milionów egzemplarzy tego auta produkcja zapowiedziała, iż nowa odsłona będzie iście zaskakująca. I rzeczywiście jest.Zmiany widać już po wyglądzie auta. Jego przód przypomina BMW z serii 2. Zmieniono natomiast trójkątne reflektory – światła mają teraz bardziej uniwersalne klosze. Co więcej, na specjalne życzenie można w tym modelu zamówić też reflektory LED-owe.

Zmiany widać też z tyłu auta. Nowe, dwuczęściowe auta przypominają te z serii 6 (bardziej ekskluzywną) chociaż nie zastosowano w nich tzw. trójwymiarowych nerek grilla. Dziwi ten fakt dosyć mocno bowiem takie systemy w oświetleniu pojawiły się już między innymi w serii 3 oraz X3 i X5.

Największe zmiany nie są widoczne jednak gołym okiem, bo znajdują się pod maską. To 3 cylindry i 1,5 l pojemności. Dołączono też turbodoładowanie ze sprężarką typu twin scroll. Benzyniaki posiadają 109 koni mechanicznych natomiast diesle 116 koni mechanicznych. Cieszy też fakt niskiego spalania bowiem zdaniem producenta to średnio tylko 3,4 l na 100 kilometrów. Do „setki” auto rozpędza się już w nieco ponad 10 sekund.

Zaskakuje także wyposażenie seryjne auta, które jest dużo bogatsze aniżeli to, jakie oferowano w poprzednich modelach tego BMW. Tutaj nabywcy cieszyć się będą mogli Radiem Professional z systemem iDrive i 6,5 calowym ekranem a to wszystko w standardzie. Co więcej, bez żadnej dopłaty oferowana jest automatyczna klimatyzacja a nawet czujnik deszczu. I to nie wszystko bowiem producenci zadbali o najwyższy poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. W podstawowym wyposażeniu znajduje się wmontowany moduł z kartą SIM, dzięki której w momencie wypadku automatycznie powiadamiane są służby ratunkowe. Auto posiada też system nawigacji, który będzie bezpłatnie aktualizowany przez pierwsze 3 lata użytkowania. Dodatkowo nabywcy mogą zamawiać też funkcję tempomatu oraz automatu parkującego.

Auto swoja premierę miało w marcu 2015 na targach w Genewie natomiast w drugiej połowie roku będzie je można nabywać w salonach.

BMW 118i Urban Line (F20) – Frontansicht, 10. März 2012, Düsseldorf” by M 93. Licensed under CC BY-SA 3.0 de via Wikimedia Commons.

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *