Honda NSX

Dziesięć lat trzeba było czekać na to super sportowe auto. Wreszcie jest – zadebiutował na salonie w Detroit.Model produkcyjny będzie sygnowany znakiem Acura. To symbol luksusowej odmiany Hondy, która jest zarówno produkowana jak i sprzedawana na terenie USA. O ile pierwsza wersja tego auta produkowana była w Japonii (w latach 1990-2005) tak teraz całość przejął zakład w Marysville w stanie Ohio.

Honda NSX dostępna będzie w 270 salonach Acury już w połowie 2015 roku natomiast potencjalni klienci jazdy testowe będą mogli odbywać dopiero pod koniec 2015 roku. Podobny termin wyznaczono biorąc pod uwagę możliwości zakupu auta.

Ciekawostką jest fakt, iż ten model samochodu posiada silnik benzynowy V6 natomiast ten współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi. To swoista hybryda, dzięki której samochód odznacza się mniejszym spalaniem. Co więcej, jeden z motorów umiejscowiony jest między silnikiem benzynowym a skrzynią biegów i ma ogromny wpływ na hamowanie i przyśpieszanie. Dwa pozostałe umieszczono tuż przy kolach przednich dając dodatkowy napęd.

O sportowym charakterze świadczy na pewno funkcja startu launch control, dzięki której możliwe jest ruszanie z miejsca przy wykorzystaniu całkowitej mocy wszystkich silników bez najmniejszych poślizgów.

I jeszcze nieco informacji typowo technicznych. Auto ma dokładnie 4470 mm długości i 1940 mm szerokości i co ciekawe, tylko 1215 mm wysokości. Samochód wyposażony jest w 9-cio biegową skrzynię automatyczną i ceramiczne hamulce. Zawieszenie przednie jak i tylne wykonano z aluminium. Po drodze Honda NSX porusza się natomiast na oponach 245/35 R19 z przodu oraz 295/30 R20 z tyłu. Zastosowano tutaj napęd na cztery koła.

Przypomnijmy również nieco faktów o jego poprzedniku. Pierwsze Hondy tego rodzaju zaczęto produkować w Japonii w roku 1990 a z produkcyjnej taśmy zeszły dopiero w roku 2005. Nie bez powodu uznano wtedy ten samochód za najlepiej prowadzące się auto na całym świecie. To właśnie przy tym modelu zastosowano po raz pierwszy karoserię z aluminium – pod tym względem wzorowano się na bolidach F1. Zawieszenie tego auta współprojektował między innymi Ayrton Senna, kierowca F1. Pierwsza wersja tego auta sprzedała się w nakładzie 19 000 i to tylko w ciągu pierwszych pięciu lat produkcji.

zdjęcie: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Honda_NSX_Concept_3.JPG

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.