Jaguar XF

Nowy Jaguar XF z 2016 roku. Wprawdzie jeszcze nie ma roku 2016 ale co tam, nam się spieszy i opiszemy ten samochód już teraz. Nowy Jaguar wygląda prawie tak samo jak stary model. Ale to chyba nie jest wada, bo stary model wyglądał bardzo ładnie. Zmieniono to, czego na pierwszy rzut oka nie widać. Czyli nadwozie. Teraz nadwozie wykonane jest z aluminium. Dzięki temu cały samochód jest znacznie lżejszy i mniej paliwożerny. Pomimo tego zwrotu w stronę ekonomii i oszczędności, samochód ten nadal spełnia swoje główne zadanie znakomicie. Czyli wygląda ładnie i jedzie szybko.

Ogólnie

Zaczęliśmy nieco od środka. Zapomnieliśmy przedstawić ogólną sylwetkę tego pojazdu. Oto ona:

Jaguar XF jest luksusowym, czterodrzwiowym sedanem z pięcioma siedzeniami. Z zewnątrz wygląda bardzo podobnie do wcześniejszej wersji, lecz ten model dostał nowe, lekkie aluminiowe wdzianko.

Jeśli przyjrzeć się bliżej, jego wygląd wcale nie jest taki sam jak ten z zeszłorocznego modelu. Sam samochód jest niższy, odstęp między kołami jest większy. Może tego nie widać, ale całkowita długość samochodu jest paradoksalnie mniejsza. Jaguar rozstawił koła dalej od osi i wsunął nieco nadwozie do środka, dzięki czemu w środku samochodu jest więcej miejsca.

Silnik

Dostępne będą dwa modele silnika. Normalny i ponadprzeciętny. Pierwszy z nich, 3 litrowy V6 napędzany 340 końmi mechanicznymi. Drugi, silniejszy, ma 380 KM. Co ciekawe, większa moc drugiej wersji wcale nie wynika ze zmian w mechanice silnika. Po prostu druga wersja jest przeprogramowana tak, aby dawać lepsze osiągi. Wszystko teraz jest sterowane przez komputery. Skrzynia biegów ma ich osiem. Napęd mamy na tylne koła, ale możemy dokupić napęd na wszystkie.

Jazda

Jak jeździ się Jaguarem? Czy można opisać to jednym słowem. Wydaje nam się, że tak. Tym samochodem jeździ się po prostu przyjemnie. Jaguar jest bardzo lekki i szybki do pokonywania zakrętów. Dobra trakcja i opony pomagają w odczuciu lekkości tego samochodu.

Jeśli dokupimy elektronicznie sterowane zawieszenie, będziemy mogli zmieniać jego ustawienia. Gdy ustawimy zawieszenie w tryb dynamiczny, zablokuje się ono i stanie się twardsze i przystosowane do jazdy sportowej. W trybie normalnym natomiast, pojazd będzie bardziej ludzki i łagodny. Jazda stanie się miękka i nie będziemy czuć wybojów napotykanych na drodze.

Akceleracja pojazdu jest całkiem niezła, Jaguar przyśpiesza do setki w 5 sekund. Mamy małe zastrzeżenia do dźwięku, jaki wydaje podczas ruszania. Szczerze mówiąc, dźwięk silnika mógłby być lepszy, bardziej agresywny. W tym samochodzie kojarzy się nieco  z mniej sportowymi modelami i tańszymi Jaguara.

W środku

W środku też jest ładnie. Nietrudno się tego domyślić, w końcu to luksusowy Jaguar. Podczas rozruchu silnika wita nas wyjeżdżająca gałka automatycznej skrzyni biegów i otwierające się wloty powietrza. Wygląda to bardzo ładnie.

źródło zdjęcia: © M 93 / Wikimedia Commons / CC-BY-SA-3.0 (DE)

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *